EDEN 2012 — Experienţe la început de an
„…Puneți-Mă astfel la încercare, zice Domnul oștirilor, și veți vedea dacă nu vă voi deschide zăgazurile cerurilor, și dacă nu voi turna peste voi belșug de binecuvântare.” (Maleahi 3:10 u.p.).
Experiența cu Dumnezeu reprezintă cea mai eficientă lecție de încredere. Acesta este și motivul pentru care Dumnezeu îngăduie adesea ca asupra noastră să vină probleme dificile, situații limită din care se pare că nu avem nici o șansă să ieșim cu bine. Făgăduința lui Dumnezeu este: “Cheamă-Mă în ziua necazului și Eu te voi izbăvi, iar tu Mă vei proslăvi.” (Ps 50:15).
“Dumnezeu are un cer plin de binecuvântări pe care vrea să le reverse asupra acelora care Îl caută stăruitor, cerând acel ajutor pe care numai Domnul îl poate da.” (Fii și fiice ale lui Dumnezeu, pg.123).
„Tatăl nostru ceresc are o mie de căi prin care ne poate purta de grijă, căi despre care nu știm nimic. Acei care acceptă principiul fundamental de a face din slujirea lui Dumnezeu o datorie supremă vor vedea încurcăturile dispărând și o potecă netedă înaintea picioarelor lor.” Divina Vindecare, pg. 481.
Cuvântul lui Dumnezeu se dovedește adevărat, fără să se schimbe. El este același, ieri, azi și în veci. Iar ceea ce El promite, El poate să împlinească. Am avut recent ocazia să experimentăm din nou acest lucru la Centrul de Sănătate și Medicină Preventivă Eden din Breaza.
* * *
Anul 2012 începuse bine pentru activitatea din Eden. Prima serie de pacienți era completată la capacitatea maximă, iar personalul își începuse activitatea cu tragere de inimă. Centrala fusese pornită cu aproape 4 zile înainte pentru ca pereții reci să poată fi încălziți după perioada vacanței de Anul Nou. Primii veniți au fost bine primiți și cazați în camerele pe care urma să le ocupe timp de două săptămâni. Personalul alerga încolo și încoace pentru a pune la dispoziție tot confortul noilor veniți, pentru a‑i lua în primire pe pacienți, pentru a‑i ajuta să-și ducă bagajul în camere.
După numai vreo două ore de activitate intensă unul dintre pacienți obiectează că este cam frig în salon. Salariații nu avuseseră cum să sesizeze frigul în timp ce alergau în toate părțile, căci se încălzeau prin mișcare. A fost chemat mecanicul, dar când a coborât la centrală a descoperit că era aprins becul de avarie. Mai întâi s‑a crezut că este vorba de o scădere a presiunii gazului. Pentru a asigura confortul pacienților a fost pusă în funcție o centrală mai veche care funcționa fără întrerupere și, care, neavând senzori de temperatură, urma să consume foarte mult gaz metan, ceea ce, implicit, urma să afecteze îngrijorător cheltuielile instituției. Cu toate acestea, oamenii trebuiau tratați bine și salariații au mulțumit lui Dumnezeu că există posibilitatea aceasta pentru încălzirea clădirii. Și totuși… problema era dificilă și trebuia rezolvată mai bine decât atât.
A fost chemată o firmă pentru reparații și aceștia au spus că centrala defectă nu poate fi reparată, iar una nouă costă aproximativ 27000 RON. Vestea aceasta n‑a fost deloc plăcută. De unde puteau fi procurați acești bani, când nu exista nici un fond de rezervă? În schimb, dacă urma să fie folosită centrala veche pentru restul lunilor de iarnă, suma de două sute și ceva de mii de lei ar fi reprezentat poate diferența la factura de gaz prin consumul mare al centralei vechi. Deși foarte solicitați în munca lor, dar salariații nu încetau să înalțe rugăciuni la Dumnezeu pentru rezolvarea acestei probleme. Au încercat mai întâi să apeleze la diferiți frați și persoane cunoscute pentru a‑i ruga să se intereseze dacă se poate găsi undeva o centrală măcar cu puțin mai ieftină decât cea oferită de reprezentanța ce le‑a făcut propunerea. Peste 2 zile un frate i‑a anunțat că a găsit o firmă care are aceeași ofertă la un preț de 24000 RON. Diferența de 3000 RON era o valoare, dar nu erau totul, așa că cei ce urmau să ia o decizie au continuat să se roage lui Dumnezeu.
După încă 2 zile, un frate din Breaza, care se ocupa cu montarea centralelor termice și care cunoștea problema cu care se confrunta Edenul, a fost solicitat să schimbe o centrală la București. Clientul dorea (ciudat) în toiul iernii să-și modernizeze instalația de încălzire, înlocuind centrala veche cu una mai nouă. Instalatorul a examinat vechea centrală și a văzut că e în perfectă stare de funcționare. L‑a întrebat pe proprietar ce face cu ea și dacă nu vrea să o vândă, dar acesta i‑a spus că n‑o vinde, o oferă gratuit cui are nevoie de ea. Vestea a venit pentru cei de la Eden ca un telefon din Ceruri.
Își imaginau cu uimire cum Dumnezeu s‑a orientat mai întâi să găsească o centrală identică cu cea de la Eden. A pus apoi în mintea acelui om gândul să-și înlocuiască centrala și l‑a direcționat să angajeze un instalator de la mai bine de 100 km distanță, în timp ce Bucureștiul e plin de firme de instalații pentru centrale. După toate aceste ”aranjamente” a venit ”încercarea” la Eden: defecțiune la centrala termică. Dar totul era deja pregătit. Ei nu aveau decât să înalțe câteva rugăciuni, apoi să meargă la București să ia în primire darul lui Dumnezeu. Tot El a dat și instalatorilor instituției înțelepciunea să facă singuri lucrarea de montare, lucrare pentru care o firmă ar fi încasat 3000 lei.
Mai exact, investiția în noua centrală a costat doar un set de rugăciuni și un drum de 200 km. În plus, pe lângă centrala cadou Dumnezeu a adăugat și un bonus de CREDINȚĂ pentru toți cei care au văzut răspunsul divin atât de prompt.