5. De ce, conform credinţei adventiştilor reformişti, carnea nu ar trebui să facă parte sub nici o formă din alimentaţia creştinilor aşteptători ai revenirii Domnului Isus?
Noi credem că la creațiune, Dumnezeu a stabilit dieta optimă pentru om, care slujește în modul cel mai adecvat nevoilor sale, fără a avea efecte secundare negative asupra organismului.
„Și Dumnezeu a zis: ‚Iată că v‑am dat orice iarbă care face sămânță și care este pe fața întregului pământ, și orice pom, care are în el rod cu sămânță: aceasta să fie hrana voastră.” (Geneza 1:29).
„Domnul Dumnezeu a dat omului porunca aceasta: ‚Poți să mănânci după plăcere din orice pom din grădină…” (Geneza 2:16).
După căderea în păcat, la acestea s‑a mai adăugat pâinea și „iarba de pe câmp”:
„În sudoarea feței tale să-ți mănânci pâinea, până te vei întoarce în pământ, căci din el ai fost luat; căci țărână ești, și în țărână te vei întoarce.” (Geneza 3:19).
„…spini și pălămidă să-ți dea, și să mănânci iarba de pe câmp.” (Geneza 3:18).
Credem că îngăduirea mâncării de carne după potop și care a avut ca efect scăderea drastică a duratei de viață, de la o medie de aprox. 900 de ani la una de 120 de ani, s‑a încadrat în acea categorie de porunci, despre care Dumnezeu spune.
„Ba încă le-am dat și legi care nu erau bune, și porunci prin care nu puteau să trăiască.” (Ezechiel 20:25).
Dat fiind că trăim în prezent în perioada echivalentă marii zile a ispășirii din vechime, care era o zi de post și adâncă cercetare a sufletului, credem că a consuma carne în această perioadă cu totul deosebită a istoriei omenirii, ar constitui o fărădelege identică cu cea pe care o descrie profetul Isaia, când consumul chiar al cărnii animalelor curate avea să fie considerat o fărădelege de neiertat:
„Și totuși Domnul, Dumnezeul oștirilor, vă cheamă în ziua aceea să plângeți și să vă bateți în piept, să vă radeți capul și să vă încingeți cu sac. Dar iată, în schimb, veselie și bucurie! Se junghie boi și se taie oi, se mănâncă la carne și se bea la vin: ‚Să mâncăm și să bem, căci mâine vom muri!’ Domnul oștirilor mi‑a descoperit, și mi‑a zis: ‚Nu, nelegiuirea aceasta nu vi se va ierta până nu veți muri, zice Domnul, Dumnezeul oștirilor.’” (Isaia 22:12–14).
În Noul Testament citim că „nu carnea ne face pe noi plăcuți lui Dumnezeu: nu câștigăm nimic dacă mâncăm din ea, și nu pierdem nimic dacă nu mâncăm.” (1 Corinteni 8:8) motiv pentru care „bine este să nu mănânci carne, să nu bei vin și să te ferești de orice lucru, care poate fi pentru fratele tău un prilej de cădere, de păcătuire sau de slăbire.” (Romani 14.21).
Asociind acest verset cuvintelor apostolului Iacov care spune că „Cine știe să facă bine și nu face, săvârșește un păcat” (Iacov 4:17) înțelegem că în timpul în care trăim, consumul de carne este incompatibil cu statutul de copil al lui Dumnezeu, și aceasta cu atât mai mult cu cât „cel neprihănit se îndură de vite, dar inima celui rău este fără milă” (Proverbe 12:10).
Alegerea de a se hrăni cu bucăți de cadavre ale animalelor, fie ele fripte, fierte sau pregătite într-un alt mod, în totală sfidare a poruncii lui Dumnezeu și a legilor propriului lor organism, îi încadrează pe toți cei care fac în mod deliberat această alegere în categoria acelora despre care Biblia spune: „Toți s‑au abătut și au ajuns niște netrebnici. Nu este nici unul care să facă binele, nici unul măcar. Gâtlejul lor este un mormânt deschis…” (Romani 3:12,13).